איך הגיעה חברת הקמעונאות "איקאה" לשווי מוערך של 17B $

איך הגיעה חברת הקמעונאות "איקאה" לשווי מוערך של 17B $

התשובה היא די פשוטה, הכנסות גבוהות שנובעות ממכירות

אבל בפוסט הזה אני לא הולך להתמקד על הניהול המאוד איכותי של החברהאלה על הדרך שלה להעלות את הערך הכספי של כל לקוח חדש.


נתחיל משאלה די פשוטה,האם יצא לכם לבקר בסניף של איקאה?
התשובה כמובן היא כן,איזה ישראלי לא ביקר שם ?!
וכולנו יודעים כמה המקום הזה מסובך,ממש כמו מבוך!


אז זהו חברים שזה כל היופי,אחד הדברים שהביאו את איקאה למקום שהיא זה העובדה שהיא מבוך.
אלן פן מאוניברסיטה מצליחה בלונדון הגיע לאחר למסקנה שאיקאה בנויה בדיוק כמו מבוך, בעוד שרוב החנויות שאנחנו מכירים בנויות בצורה די ברורה כאשר אתם נכנסים והכל בתצוגה מין הצדדים
איקאה לקחה ועיצבה את החנויות שלה כמו מבוך,אבל למה בעצם לעשות את זה כמו מבוך?


אז קודם כל נגיע להבנה שרוב הלקוחות שבאים לאיקאה,זה לקוחות לחוצים שנתקעו וצריכים משהו באופן די דחוף
וכאשר אנחנו בונים חנות שבה לא מגיעים ישר למוצר שאתם צריכים אלה צריכים לעבור בתוך "מבוך" אנחנו גורמים לחשיפה מוגברת למוצרים נוספים ופה מתחילה האומנות האמיתית!


נכון בדיוטי פרי כשמגיעים לעמדת התשלום יש את הדברים הקטנים ששמים לנו בתור לקופה, כל הבמבות והמוצרים הקטנים האלה שכולנו חושבים שזה מטומטמם, אז לא רק שזה לא מטומטמם, זה מגדיל את הרווחיות בכמויות.


ולעשות Upsell זאת אומנות,אומנות שכל בעל חנות בין אם פיזית / אונליין צריך לדעת
וזה אחד הסיבות שרשת כמו איקאה,שרוב די גדול מהלקוחות שלה באים במטרה לקנות משהו מאוד מסוייםיכולים לסיים את היום שלהם עם דברים שהם לא חשבו שהם צריכים


אז איך עושים Upsell נכון?


– חשיפה נוספת
תמיד צריכה להיות ללקוחות גישה לראות את המוצרים הנוספים, אל תחביאו אותם בטח ובטח שלא בחנות הפיזית ובטח שלא גם בחנות האונליין.


– אפ סייל צמוד
תדאגו לשים מוצר משלים ליד כל מוצר רגיל, ככה שאם לקוח בא לקנות מכונת כביסה אז הקפסולות המתאימות יחכו לו כבר ליד


– אפ סייל בתשלום

להגדיל לך בשקל תשעים? אני יודע שאת כולנו זה מעצבן שבYellow שעצרת לתדלק הבן אדם מציע לך משהו שטותי, אבל זה פאקינג עובד אז מה אכפת לכם?
כמובן שתנסו להביא משהו רלוונטי, אבל כשבן אדם בקופה תאמינו לי שאם הוא יראה משהו שהוא באמת צריך הוא ישתכנע ויוסיף את זה.


– אפ סייל לאחר עזיבת החנות

הלקוח קנה מוצר!זהו נגמר הסיפור?
ממש לא, שלחו לו איזה מייל או SMS ותבדקו איך הייתה לו החוויה,אל תעשו את הטעות הנפוצה ותקפצו ותנסו למכור לו ישר עוד משהו, תבואו ממקום כנה של ביקורת והשתפרות, ולאחר מכן יהיה את הזמן להציע לו מוצרים נוספים.
אז עכשיו השאלה החשובה,האם אתם עושים Up Sell?

תוכן נוסף