פרסום באמצעות משפיעני רשת

הכל על עבודה מול משפיעני רשת בארץ ובחו"ל

בשנה האחרונה יצא לי לעבוד עם כמעט כל משפיעני הרשת החזקים בישראל (וגם בחו"ל), טיקטוקרים, אושיות אינסטגרם, יוטיוברים וכו'

למדתי את היתרונות בעבודה מולם והיכולת להגדיל את מחזורי המכירות פי כמה וכמה, ריכזתי עבורכם את כל הידע הזה לסוג של מתודולוגיה שכדאי שתיישמו.

1 – החשיבות שמאחורי זה

אולי בהתחלה זה באמת נשמע קצת הזוי לרוץ ולהתחיל לשלם או לעשות שת" עם משפיעני רשת, אבל בשנת 2021 שרוב הלקוחות הם צרכנים חכמים ולא טיפשים והם עושים בדיקות של השוואת מחירים, קריאת ביקורות ואפילו בדיקה על מי עומד מאחורי האתר זה נעשה יותר ויותר פופולארי לחזק את המותג באמצעות משפיעני רשת.

אפילו יותר מזה, יש תחומים שממש מתחזקים את מערכת המשפיענים שלהם ברמה פסיכית ומשם מגיעה רוב הפרנסה שלהם.

אני זוכר שעוד בגיל 16 וחצי הייתי מעורב בפרוייקט גדול של ניהול קמפיינים לאתר Online Gambling ששיחק עם תקציבים גבוהים, חוץ מהפרסום הדיגיטלי שהיה ממש קשה העבודה על היח"צ בעזרת משפיעני הרשת הייתה פסיכית ורוב ההייפ על המותג וההכנסות הגיעו משם

אני ממש זוכר שניהלנו אקסל מסודר מתוזמן לרבעון קדימה עם מעל 30 יוטיוברים בחו"ל ששולמו להם אלפי דולרים בחודש לסקר את האתר ולהמר בוכיום לפי דעתי עבודה עם משפיעני רשת לא יכולה להזיק ורק להועיל.

2 – זה יותר קל ממה שאתם חושבים

אני יודע שסביר להניח שיש פה אחוז סביר של אנשים שכבר דיבר עם כל מיני חברות שמייצגות משפיעני רשת וקיבל מחירים גבוהים.

אני אגלה לכם סוד קטן, היום כמעט אף "מפורסם" לא חותם בלעדיות אלה אם הוא נמצא בחברת ייצוג גדולה וגם זה מתחיל לרדת עם הזמן…תמיד יש את האפשרות (במיוחד בישראל) לפנות ישירות לאושיות עם ההצעות לשת"פ או לתשלום פר סקירה.

בעבודה מול חו"ל נעזרתי לא פעם ולא פעמיים בחברות כאלה כי שם זה טיפה יותר מסובך, אבל שווה לנסות

3 – שת"פ או כסף ?

הסוגייה שיצא לי להיתקל בה הכי הרבה זה התשלום למשפיענים,
אני לא אשקר כי לפעמיים באמת צריך לשלם וזה תלוי בסוג האושייה
והכי חשוב במוצר.

אני אתן דוגמא, אחד המותגים שלנו בישראל מחזיקים סחורה ייחודית ממוצר שהמון אנשים חושקים בו והגענו למצב שמשפיענים פונים אלינו בשביל להתחיל שת"פ, אז אם המוצר שלכם הוא מוצר נחשק אפשר לפנות ולהציע שת"פ ואם יהיה סירוב לעבור לשלם הכסף

כמה מומלץ לשלם –
מהניסיון שלנו בישראל על "סקירה" של המוצר + 2 סטורים + תיוג + הזכות להשתמש בכל החומרים + לפעמיים אפילו טיקטוק
100 – 300 ש"ח למשפיענים קטנים [עד 10K]
300 – 500 ש"ח למשפיענים בינוניים [10K עד 50K]
500 – 1500 ש"ח למשפיענים גדולים [50K+]
1500+ ש"ח למשפיענים ענקיים [100K+] / מוכרים מאוד* אין להסתמך על המחירים שמוצגים פה

4 – אל תנסו לצאת רמאים

הרבה פעמיים יצא לי להיכנס לשיחות על הנושא ואנשים מזלזלים וחושבים שאם הם משלמים למשפיען הוא חייב להלל את המוצר.

תצאו דחוף מההנחה הזאת וזה חשיבה שתגרום לכם להפסד,
אתם מאמינים במוצר שלכם לא ?

תבקשו מהמשפיען שיסקר את זה על דעתו האישית ולא יזייף שמחה או משהו בסגנון כי תזכרו שאנשים לא יודעים לשקר וזה מורגש, אפילו ברמת השפת גוף של הבן אדם ומה שאנשים הכי שונאים ברשת זה "ממסוחרים" זה חייב להראות אותנטי.תזכרו ותעשו לי טובה שלא תעזו להוציא תוכן שיראה לא אותנטי או ממוסחר יותר מידי כי מה שיקרה שיכול להיות שתפגעו באיכות המותג שלכם.דוגמאות לתוכן אותנטי

  • סרטון Unboxing בצירוף תיוג
  • שימוש במוצר ודיבור על היתרונות שלו
  • לפני / אחרי שימוש במוצר

5 – שימוש בחומרים

אז הגענו לשלב שיש לכם חומרים של משפיענים עכשיו מה עושים?
אז כמה דברים שאפשר לעשות איתם

  • לשים בעמודי האינסטגרם והפייסבוק.
  • לצרף לאתר את הסרטונים.
  • לצרף לעמודי המוצר את הסרטונים.
  • לשלב את זה בMOF כקמפייני רימרקטינג.
  • להשתמש בחומרים לפרסום ראשוני למשיכת קהל חדש לחנות.
  • להכין סרטון לשימוש שמאחד את כל המשפיענים.

6 – עבודה בסקיילים גבוהים

טוב פה הגענו לשלב הכי מעניין
איך משלבים את העבודה מול המשפיענים בסקיילים הגבוהים ?
מהניסיון האישי שלי יצא לי לעבוד עם מותג שעבד עם 1500 משפיעני רשת חדשים בכל חודש, כן אני יודע מספר עצום (מותג בחו"ל).כל מה שצריך זה בשביל הארגון הזה

  • עובד אחד
  • אקסל מסודר לפי העמודות הבאות
    – שם המותג
    – סוג מוצר שנשלח
    – שם משפיען
    – סוג משפיען (קטן, בינוני וכו')
    – כמות עוקבים / האהדה
    – סטטוס סגירה
    – תאריך שליחה / הגעה
    – קישורים לחומרים
    – עלות מוצר
    – עלות כללית (תשלום למשפיען / חברה, משלוח)
    – כמה מכירות ישירות הביא (ניתן לספור עם קודי קופון)
    – דירוג אישי (כמה היה נוח לעבוד מולו, כמה אנרגיה בוזבזה, וכמה היה שווה מבחינת מכירות עקיפות)

עכשיו כל מה שנשאר זה לארגן עובד שישב ויתחיל את מסע ההודעות / קשרים מול חברות שמתמחות בזה.

* בארץ זה הרבה יותר קשה בסקיילים האלה אבל עדיין אפשרי אם יש תקציב.

תוכן נוסף