איך מריצים קמפיינים של מעל 100,000₪ בחודש ונשארים בחיים

איך מריצים קמפיינים של מעל 100,000₪ בחודש ונשארים בחיים…

אחת הבעיות הגדולות אצל הקמפיינרים והמשווקים בשוקהיא היכולת לעשות Scale ולצאת מזה בחיים.למה אני מתכוון?יש הבדל מאוד משמעותי בין להריץ 2-3 קמפיינים עם הוצאה יומית של 100-150 ש"ח ביום VS להריץ מערך שיווק הכולל אתפייסבוק + גוגל + אאוטבריין וכו' ב5000 ש"ח הוצאה יומית.אז אספתי לכם את כל החוקים שאני "יצרתי" לעצמי ברשימה מסודרתאז שנתחיל? שתו כוס מים וכוונו את המשענת לאחור :1. שליטהאני מניח שהרוב פה למדו את הדבר הזה שנקרא "סמוך על פייסבוק"מרימים קמפיין CBO, שמים ביד אוטומטי, כמה קהלים כללים שיתחרו אחד בשני ונותנים לפייסבוק להביא את התוצאות הכי טובותלאט לאט מתרחבים לכמה קמפיינים ופה לרוב אנשים נעצריםנתקעים במחסום הזה של 3000-4000₪ הוצאה חודשיתולמה זה קורה?כי כשאנחנו רוצים לעשות Scale אנחנו נרצה לשלוט ברמת הדיוק של המערכתבכך שנפצל את עצמנו לכמה שיותר קמפיינים שכל אחד ישתלט על אזור מסוייםבוא ניקח לדוגמא מוצר של מכשיר לניקוי שינייםבמקום לפתוח קמפיין אחד עם 5 קהלים בהוצאה יומית של 100₪שמטרגט לקהל יעד גדול בכל הפלטפורמותכשנעשה סקייל ונרצה להגיע ל1000₪ הוצאה יומיתנרצה לפצל את ה1000₪ האלה כמה שאפשר בשביל שיהיה לנו כמה שיותר שליטה, כלומר:- קמפיין שמתמקד בפייסבוק- קמפיין שמתמקד באינסטגרם פיד- קמפיין שמתמקד באינסטגרם סטוריוברמת המיקרו להתחיל לפצל את זה לפי סוגי קהלים- התמקדות לפי מגדרים- התמקדות לפי סוגי מכשיריםוכו'הפואנטה הסופית היא שתהיה לנו כמה שיותר שליטה גם ברמת התקציב וגם ברמת הידע שלנו מאיפה מגיעים ההמרות.2. משפך שיווקיואוי איזה מילה מגעילה נכון?שאומרים אותה אני נזכר ישר במנטורים הנוכלים שבחיים שלהם לא נגעו במערכת של פייסבוק ובכל זאת דואגים לזרוק אותה לכל עבר.אבל אין מה לעשות נהיה חייבים להשתמש במילה הזאתוהיא יותר פשוטה ממה שאתם חושביםבעיקרון אנחנו נשתמש בשלושה ביטוייםTOF – Top Of FunnelMOF – Middle Of FunnelBOF – Bottom Of Funnelכאשר הקמפיינים שמתקשרים לTOFידאגו להזין את האתר כל הזמן בדאטא ובמשתמשים חדשיםפה נכניס קמפיינים של טסטים בתחומי העניין + הלוקלאייקיםהקמפיינים שמתקשרים לMOFידאגו לחזור לאנשים הרלוונטים ברימרקטינגכגוון: מעורבות ברשתות החברתיות, ביקורים באתר, צפיות בסרטונים וכו'והקמפיינים המתקשרים לBOFידאגו לחזור ללקוחות הכי חמים שלנולקוחות שכבר רכשו וגם DPA שתמיד מומלץ שם3. מיטוב קמפייניםיצא לי הרבה להיתקל באנשים שלמדו בהתחלה שצריך "להזין" את הפיקסל שלהם בטראפיק + רכישות לסל ובכך הם מרימים קמפיינים שממוטבים לView Contect או ל Add To Cartאז בואו תמחקו שנייה את מה שלמדתם….המיטוב שלנו חייב להיות מה שאנחנו רוצים להשיג מהקמפייןזאת אומרת שכל הקמפיינים שמתקשרים אצלנו לeCommerceללא יוצא מן הכלל ממוטבים לרכישות כי זה מה שאנחנו רוצים.את הטסט הזה עשינו במעל מיליון ש"ח והגענו כרגע למסקנה שגם שהפיקסל לא שמן עדיף למטב מהתחלה את הקמפיינים לרכישות.4. סוס מנצח לא מחליפיםתקחו את זה כאמירה חשובהאם יש לכם קמפיין שעובד שלא תעזו לגעת בו!השינוי הכי קטן יכול לגרום לאופוטימזציה כולה להתאפסוהביצועים יכולים או לרדת או לעלות (אבל מניסיון זה רק יורד)5. תקציביםבעיה גדולה שאני רואה אצל המשווקים שנמצאים אצלי בליוויהם חושבים שקמפיין שמביא ביצועים טובים ב100 ש"ח הוצאה יומיתיביא את אותם התוצאות במכפלה ב1000 ש"ח יומייםוזה ממש אבל ממש לא עובד ככה,נתחיל מזה שתקציב אנחנו לא נגדל במעל 20% בכל יוםוזאת בשביל לא להרוס את האופטימזציה של פייסבוקונמשיך בכך שנחזור לסעיף הראשון ונבין שScale צריך לעשות בצורה רחבה כשיש לנו שליטה גם ברמת התקציב.6. משחקי תדירותתדירות זה כמות הפעמיים שמשתמש בממוצע נחשף למודעה שלכםאני מניח שלימדו את רובכם שכאשר התדירות מגיעה למעל 3-4 צריך לרענן את הקהל.אז קחו בחשבון שהכלל הזה תקף רק לTOF איפה שאנחנו מכניסים כל הזמן קהל חדש למשפך שלנו.כשאנחנו מדברים על שלבי הרימרקטינג (MOF + BOF) אנחנו נרצה דווקא שהתדירות תהיה גבוהה וכמה שיותר, כי ככל שבשלבים האלה האנשים יחשפו יותר ככה הסיכויים שהם ירכשו יעלו.7. UTMאז מגניב שכשיש לנו 2-3 מכירות ביום מ2 קמפיינים אנחנו יכולים לעקוב אחרי זה ולא נאבד…אבל מה קורה במצב שיש לנו מעל 100 קמפיינים פעילים?מעל 350 אדסטים ומעל 500 מודעות?איך תתחילו לעקוב עכשיו מאיפה הגיע מה?אז בשביל זה המציאו את הUTMשזה בעצם ראשי תיבות של Urchin Tracking Moduleוזה סוג של "טביעת אצבע" שמאפשרת לנו להצמיד אלמנט זיהוי לכתובת הURL ואז ניתנת לנו האפשרות דרך האתר בקוד או דרך תוסף למשוך את הנתונים האלה שבאו מהURLואיזה נתונים נשלח בעזרת זה?- שם הקמפיין- שם האדסט- שם המודעה- פלטפורמת פרסוםובכך נוכל לעשות מעקב שיעבוד כמו שצריך גם אם יהיו לנו המוני קמפיינים.עד כאן להיום ממני אליכם,תומר בכר – יועץ שיווק

תוכן נוסף