איך מתכוננים לQ4 הרבעון החזק בשנה ?

איך מתכוננים לQ4 וחוצים את רף ה1,000,000$ הכנסות?

הקדמה (אפשר לדלג): אז אחרי תקופה כל כך עמוסה, שזה הפעם השנייה שאני משתמש בתירוץ הזה, אבל הפעם באמת סיימנו כמה פרוייקטים מאוד גדולים וחיזקנו את רשת המותגים שלנו בחו"ל + יום הולדת לפני יומיים אז לקחתי חופש מלעבוד ולענות לטלפונים (תאחלו לי מזל טוב), בקיצור חזרתי לשגרה ואחרי החגים יעלו עוד המון המון תכנים חדשים לכל הרשתות החברתיות שלי אז שווה לעקוב.

אז לפני שבועיים ישבתי לייעוץ שיווקי עם מנכ"ל של חברה גדולה שמוכרת באנגליה בנישת הטיפוח והביוטי, אותו מנכ"ל הגיע כמובן עם מנהלת השיווק שלהם והציגו לי נתונים מהשנים הקודמות.

מה הבעיה שישר זיהיתי?
בQ4 אצלהם השינוי לא היה גדול מספיק,
דווקא ההפך, היה שינוי של 15% למעלה משאר הרבעונים בשנה
זה אמנם גדילה, אבל בעייני היא קטנה מידי!

הרבעון האחרון של השנה נחשב לרבעון הכי חזק!
לא משנה קורונה, לא משנה שינוי אקלים, Q4 תמיד נותן בראש.

למה?
ברוב הדתות זה קשור לחגים,
יותר קל לתמרן פסיכולוגית אנשים בחגים לרכוש ולקנות, גם אם זה לא מוצרי צריכה בסיסיים וזה מותרות…

בנוסף יש את האפקט הזה אצל אנשים שהם מסיימים שנה חדשה אז הכל נלקח יותר בקלות, פחות חושבים על ההשלכות, פחות חושבים על המינוס בבנק ועל המחויבות, כי הלו אנחנו מתחילים שנה חדשה מה לא נפנק את עצמנו?!

ויש לנו גם את הנתון של בעלי החברות שמחפשים רק איפה לבזבז כסף לפני הדו"ח השנתי 😉

אז מגיעים לערך!
איך אתם הולכים להתכונן לQ4?
ולנסות לחצות את רף ה1,000,000$ (רק לרציניים פה)

שלב ראשון: מלאי

בוא נלך על השלב הכי מאתגר בתכל'ס,
כי בוא נגיד שיש לכם מותג חזק ביותר שגם ככה מוכר, איפה לרוב אנחנו נתקעים? במלאי! וזה אגב ככה אצל כל עסק.

אני מדבר על זה כל הזמן שהבעיה הגדולה בסקיילים זה מלאי,
בגלל שאני בא מהרקע של ייבוא ויש לי ניסיון רב עם משלוחים ימיים יותר קל לי לתכנן את האסטרטגיה, אנחנו אישית נערכים לדברים האלה ממועד הרבה יותר מוקדם, אפילו אם זה תכנון שנתי ובמיוחד בתקופה כזאת עם כל העיכובים…

אם אתם בקשר טוב עם הספק / היבואן שלכם, תכינו את עצמכם לעומס כי אם תעבדו בצורה הנכונה תאמינו לי שזה מה שיקרה לכם.

וגם מבחינת תזרים, אל תפחדו לקחת הלוואות!
אנחנו לקחנו המון הלוואות שקשורות לסחורה, זה המינוף הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות, וזה גם בפחות פוטנציאל סיכון כי אנחנו יודעים איזה סחורה נצליח להעיף ולרוב זה מה שקורה.

שלב שני: תשתית

תכינו את התשתיות שלכם, זה לא משנה אם אתם חנות וירטואלית / פיזית
תדאגו שהכל ילך כמו שצריך ולא יהיה מקום לטעויות !

חנות פיזית?
תדאגו שהכל יהיה מסודר ונוח לעין,
תדאגו שהסחורה תגיע בזמן לחנות,
תדאגו ששעות הפתיחה יהיו רשומות כמו שצריך,
תדאגו לשים רולאפ בחוץ שימשוך אנשים לבפנים,
תדאגו שאם יחפשו אתכם ימצאו אתכם וידעו איפה החנות.

חנות וירטואלית?
ספירות המרות ומעקבים, תבדקו שהכל שם בסדר.
תדאגו שהאתר יהיה מסודר מבחינת חווית משתמש,
שהכל יהיה נוח לעין ונגיש, ושהרכישה תעבוד כמו שצריך.

שלב שלישי: קהל לקוחות

הQ4 שלנו לרוב תמיד מתבסס על קהל לקוחות חוזר,
כיאלו בתכל'ס כל עסק שפוי צריך להתבסס על הקהלים האלה…

אבל במיוחד ברבעון הזה, הגישה שלנו אליהם יותר נגישה ותהיה קלה, כי בחגים כולם אוהבים להתפנק.

בכל רשימות התפוצה שלכם תדאגו לשגר הודעות חג שמח ולחמם את הקהל שגם ככה רותח ומאוהב לכם במותג.

שלב רביעי: מבצעים

ישראלים חולים על מבצעים,
ותתפלאו מהעבודה הרבה שלנו בחו"ל גם הם שם אוהבים מבצעים

ההבדל שישראלים סתם אוהבים להתמקח,
ובחו"ל ממה ששמנו לב מדובר פשוט באנשים שאוהבים לשלם פחות, או לפחות לקבל בתמורה יותר ערך / מוצרים באותו סכום כסף.

בקיצור,
תכינו מבצעים, ותפסיקו להתקמצן, שבו ותחשבו רווחים כמו שצריך באקסלים
ותבינו איפה אתם יכולים לקזז אצלכם בשביל להביא עוד לקוחות למעגל הלקוחות הקבועים שלכם.

שלב חמישי: סקיילינג

בתקופה של Q4 אנחנו תמיד מגדילים את תקציב השיווק בלפחות 150%-200% משאר התקציבים לרבעונים הקודמים.

ובמיוחד בתקופה הזאת אנחנו תוקפים מכל הכיוונים,
אם אתם מפרסמים בפלטפורמה אחת אתם עושים טעות
במיוחד בזמן הזה צריך לתקוף מכל הכיוונים ובכל מקום.

והכי חשוב אני מקווה שלמדתם קצת מהפוסטים שלי ועשיתם סדר בקמפיינים בשביל שתוכלו להגדיל תקציבים בלי לפגוע בביצועים, ובכל מקרה סקיילינג בתקופה הזאת זה דבר כלכך חשוב גם אם תקחו עזרה חיצונית.

שלב שישי: אוטומציות בהתאמה אישית

תחזקו את האוטומציות שלכם ותתאימו אותם לתקופות,
אם אנחנו חוגגים את חג סוכות, תדאגו לייצר RTM מותאם אישית לחג

דוגמא:
נכנס לאתר -> קופץ Popup -> "הרשמו לניוזליטר וקבלו 5% הנחה"

עכשיו תקחו את זה ותשפרו את זה בהתאם לתקופת הזמן הנוכחית ברבעון

דוגמא:
נכנס לאתר -> קופץ Popup -> "סוכות שמח! לכבוד חג הסוכות החלטנו לפנק אותך ב5% בהרשמה לניוזליטר שלנו"

מבחינה פסיכולוגית אנחנו נמשך לפנייה והדוגמא השנייה.

סיימנו להיום, נתראה בQ4
תומר בכר – יועץ שיווק לתקציבים גבוהים

אם נהנתם מהתוכן תשאירו תגובה, גם אם זה "מזל טוב"
שלפחות הפוסט יקפוץ למעלה 😉

תוכן נוסף

חשיבות מדד הLTV
יועץ שיווק

חשיבות מדד הLTV (ערך חיי לקוח)

חשיבות חיי הLTV (ערך לזמן ארוך) של הלקוחות שלנו, ואיך המדד הזה מתקשר ללייצר חברות שעושות מיליונים?   אז הגענו לחמישי ואנחנו בפוסט חדש שבו