פסיכולוגיית צרכן – החשיבות של יחסי ציבור

פסיכולוגיית צרכן – החשיבות של יחסי ציבור
 
אחרי שבוע עמוס בלי זמן לנשום מצאתי חצי שעה לשבת ולכתוב לכם פוסט נוסף מהמיני סדרת פוסטים הזאת שנקראת "פסיכולוגיית צרכן".
 
אז נתחיל במה זה בכלל יחסי ציבור?
או בשם שכולם מכירים אותו יח"צ.
 
אז יחסי ציבור זה פעילות תקשורת המונית שהמטרה שלה היא להשפיע על הציבור, או על קהל היעד המסוים שאליו כיוונו וכל זה להשגת מוניטין או הכרה סביבתית לאותו יוזם.
 
במילים פשוטות,
יחסי ציבור = הדרך שבה אנשים מסתכלים אלינו.
 
ומה זה קשור אליכם?
רוב קוראי הפוסטים שלי הם או בעלי עסקים / בעלי חברות או משווקים
ובטח רובכם כבר שמעתם בעבר את המילה הזאת או הלכתם לקחת הצעת מחיר ממשרד יח"צ ונבהלתם…
 
אז בטח שזה קשור אליכם, לא משנה אם אתם עסק קטן או חברה ענקית
יחסי הציבור זה הדבר שיכול לקבוע את גורלכם.
 
בתור אח לאחות שהייתה המון שנים בתחום היח"צ ועשתה כמה מהלכים מאוד גדולים אני יכול להגיד שלמדתי ממנה משהו פשוט, רוב משרדי היח"צ באים בשביל התזרים שלהם ומנסים לספק ללקוחות כמה כתבות פשוטות בלי שום אסטרטגיה מובהקת.
 
יח"צ בעיניי הוא אומנות, מעבר לצורת התפיסה שאתה צריך לגרום לאנשים לתפוס מהעסק / החברה שלך אתה גם צריך להגיע לחשיפה מאוד רחבה, כי רק ככה אתה באמת הופך למותג אמיתי.
 
אז איך הופכים למותג?
 
1. מיצוב
באסטרטגיית יח"צ צריך לקבוע מה המטרה שלכם,
איזה יחס ציבורי אתם רוצים לקבל? איך אתם רוצים שיראו אתכם?
 
הטעות הראשונה של אנשים היא להגיד "אני רוצה שכולם יכירו אותי"
אז רגע, זה יעזור לך אם כל המדינה תכיר אותך כנוכל חסר לב?
 
צריך להיות יותר ספצייפים, תבינו מה המטרה שלכם
איך אתם רוצים שיכירו בכם ושמישהו יזרוק את השם שלכם מה ישר יקפוץ לאנשים לראש.
 
2. הכרה סביבתית
ברגע שתבנו מהלכי יח"צ (בין אם בדיגיטל או בתקשורת) שיגרמו לכם להיות בפה של אנשים ובכל מקום, בקיצור ברגע שתעלו לשיח בסדר היום הציבורי אז תדעו שהגעתם לחשיפה המסיבית שהיא בעיניי השלב הראשון
 
אפשר לעשות את זה עם מהלכי פרובוקציה,
שנועדו לעורר אנטגוניזם במוח וליצור שיח סביבכם / סביב המותג שלכם.
 
ואפשר לעשות את זה עם מהלכים טבעיים שיציגו אתכם באור טוב דרך התקשורות וכו' אבל צריך חשיבה מעמיקה על איך.
 
————–
 
פעם יחסי ציבור היה דבר קשה, הייתם צריכים להיות מאוד מוכרים מבחינת כמות אנשים ושידברו עליכם טוב.
 
היום זה הרבה יותר קל, יש תקשורת בטלוויזיה, יש ערוצים דיגיטליים עם חשיפה מטורפת וכמובן שכל זה לטוב ולרע (ראו את המקרים האחרונים עם אושיות הרשת)
 
עד כאן להיום,
תומר בכר – יועץ שיווק.

תוכן נוסף

חשיבות מדד הLTV
יועץ שיווק

חשיבות מדד הLTV (ערך חיי לקוח)

חשיבות חיי הLTV (ערך לזמן ארוך) של הלקוחות שלנו, ואיך המדד הזה מתקשר ללייצר חברות שעושות מיליונים?   אז הגענו לחמישי ואנחנו בפוסט חדש שבו