האם אפשר להגיע להכנסות של מיליונים ללא קראייטיב?

האם אפשר להגיע להכנסות של מיליונים ללא קראייטיב?
 
אז לפני שאני אכנס לחפירה שלי אני אתן לכם אמ;לק – אי אפשר.
 
ואת האמת זה די מדהים, כי אם הייתם שואלים אותי את השאלה הזאת לפני שנתיים הייתי עונה לכם שהביצועים (Performence) הם האחראים על מחזורי ההכנסות, ומעבר לזה בעבר הלא רחוק היינו ממש יכולים להעלות מודעה די פשוטה והאלגוריתם היה מספיק "חכם" כדי להביא תוצאות.
 
אבל את מה שהיה פעם נשמור לפעם, לעידן שבו הפרטיות לא היה נושא כל כך חשוב שענקיות הטכנולוגיה החליטו לעשות Stop ולהפסיק את המעקבים.
 
בשבוע שעבר שוחחתי עם קולגה ועברתי על מספר קמפיינים, שמתי לב שהקמפיינים האלה היו בלי דגש בכלל לקראייטיב, מודעות פשוטות, הנחות ומבצעים שפשוט רצו לכל מיני קהלים
פעם זה היה בסדר, היום זה כבר לא…
 
ואני אסביר, בוא נקח לדוגמא פלטפורמות פרסום שמתרכזות בתוכן יש לנו שלושה שחקנים מרכזיים – פייסבוק – תוכן מעמיק יותר ו"רציני"
– אינסטגרם – תוכן של שקשור לחיים שלנו יותר
– טיקטוק – תוכן ויראלי, קצר ומדוייק לטרנדים
 
כל שחקן כזה מחזיק אלגוריתם משומן שאף אחד מאיתנו אפילו לא מבין כמה טכנולוגי הוא, אפילו אני לא מגדיר את עצמי כאחד שבאמת יודע אותו, הכל פה דינמי והכל משתנה, בינה מלאכותית שיותר חכמה מאיתנו תאמינו לי.
 
בעבר, לשחקנים האלה היה יותר כוח, לאחר מהפכת הפרטיות הכוח אזל מהם והאלגוריתם השתבש, פעם היה מספיק להעלות מודעה פשוטה כדי שהאלגוריתם המטורף פשוט יבוא וימצא את הקונה האולטימטיבי שבדיוק היה צריך את ההנחה הספציפית הזאת
 
כיום האלגוריתם התחלש, והשחקן המרכזי הוא כבר לא הביצועים אלה הקראייטיב, המאזניים התאזנו למצב שכיום צריך 2 דברים מאוד חשובים
 
פרפורמנס + קראייטיב
 
ואנחנו חייבים את שניהם ביחד, ואנחנו רואים את זה ששחקני הפרסום שהיו רגילים להתמקצע בנושא אחד מתחילים ליפול לאט לאט אם הם לא משתפים פעולה עם אלה שמתעסקים עם התוכן
 
וגם הקראייטיב נהיה יותר קשוח, במהלך 2020 ו2021 בתקופת הקורונה אחוז העסקים שמשתמשים במערכות הפרסום קפת במאות אחוזים וזאת לאור המגפה שגזלה מאיתנו את הOflline והכריחה עסקים להשתמש בפלטפורמות הדיגיטליות, וזה הביא אותנו להמוני מפרסמים שרובם הגדול לא משקיעים בקראייטיב הנכון
 
אז אם ניקח את השיבוש באלגוריתם + תוספת תחרות נקבל את התוצאה שמפרסמים רואים, בלי קראייטיב טוב לא ניתן להצליח.
 
ומה זה קראייטיב טוב בכלל? אז גם פה העוגה קצת מסתבכת, כל פלטפורמה מדברת בשפה שונה כפי שכבר הזכרתי את שלושת השחקנים המרכזיים ונימקתי את השפה שהפלטפורמה מדברת (לפחות לדעתי).
באופן כללי אנחנו שמים לב שהעולם עובר ל2 מודלים מאוד מעניינים: 1. תוכן ויזואלי (סרטונים) 2. תוכן מהיר ומתחלף
 
אם נקח לדוגמא את טיקטוק, הפלטפורמה כולה מונגשת לתוכן מהיר שמתחלף מאוד מהר, הטרנדים נשרפים תוך מספר שבועות, וסרטונים "פרסומיים" נשרפים בתוך מספר ימים אנשים בפלטפורמה אוהבים אותנטיות וזה מה שמנצח
 
איך בכל זאת ניתן להצליח בעידן הפרסום החדש? – פרפורמנס חזק – אני לא אמרתי פה שלא צריך להשקיע בפרפורמנס, ההפך דווקא עכשיו הכל יותר קשה, הפרפורמנס הוא כלי שחייב לתחזק אותו באופן שוטף, לפני 3 שנים חשבתי שבעשור הבא מכונות יחליפו את אנשי הPPC כיום אני יודע שזה לא יקרה, כי הכל נהיה יותר קשה, אז אל תחפשו להוזיל בתפקיד הכל כך חשוב הזה.
– קראייטיב מותאם פלטפורמה – תבינו את השפה של הפלטפורמה הפרסומית שלכם ותדברו בשפה הזאת, אל תנסו להיות משהו שהוא לא אתם והוא לא הפלטפורמה, אל תבואו לטיקטוק במטרה להעמיס תוכן במקום שאנשים באים להשתחרר ולצחוק.
 
– חממת תוכן – אל תפסיקו ליצור, אחרת תשארו מחוץ למשחק זה יכול להיות בתוך העסק שלכם, זה יכול להיות במיקור חוץ זה לא כל כך משנה, כל עוד אתם מתמידים ומייצרים באופן שוטף תוכן זה מה שחשוב.
 
– קראייטיב לקמפיינים – זה בתכל'ס הכי חשוב, תפסיקו עם הקופוני הנחה והמבצעים, אני יודע שמי שמשווק לקהל הישראלי יודע כמה אנחנו חולים על זה, אבל תנסו לצאת קצת מהקופסא, מי שמשווק בסקיילים גבוהים יודע שלהאחז בקראייטיב שמבוסס על 10% הנחה זה דבר מטומטמם תבנו אסטרטגיה, לא רק שיווקית למותג והעסק אלה אסטרטגיה פרסומית, ובכללי תתחילו להפריד בין שיווק לפרסום 🤬
 
עד כאן להיום, צאו ליצור!

תוכן נוסף

יועץ שיווק

איך מנהלים 2,500,000 דולר חודשי?

איך מנהלים 2,500,000 דולר חודשי? ועוד בתקופת הפרסום הכי קשוחה שיש?   אז החודש קיבלתי לקוח חדש עם תקציב של 2 וחצי מיליון דולר בחודש