איך ייצרנו מעל 1,000,000 ש"ח נוספים במהלך השנים לנו וללקוחות שלנו?

איך ייצרנו מעל 1,000,000 ש"ח נוספים במהלך השנים לנו וללקוחות שלנו?…אז אתמול מישהי העלתה שאלה מאוד מעניינת"מה דעתכם על כך?להתקשר למי שהשאיר עגלה נטושה באתר, מציק או תקין?"
כמו בכל דיון של משווקים,הדיון הלך לשני הצדדים.
חלק אומרים שזה גרוע וחלק (כמוני) טוענים שזה הדבר הכי חם שיש,אז בואו שנייה נתמקד בכללי בנטישות עגלה:
אם אתם בעלי חנויות eCommerce או משווקים של חנויותואתם לא מנצלים את הכוח של המערכות לשמור לנו פרטים על לקוחות שנטשו עגלה (כאלה שהזינו את המייל, השם והטלפון אבל פתאום ברחו) אז בעייניי אתם פראיירים.
רק אחת מהחנויות החלשות שלנו מאבדת בממוצע 60 אלף ש"ח בכל חודשמנוטשי עגלה, מספיק שסגרנו 10% עשינו עוד 6000 ש"ח לחנות שלנו.
אני מתערב איתכם שאם תשתמשו בכלי שמנתח את המידע תוכלו לראות אחוז מאוד גבוה של נוטשי עגלה שאתם לא מתייחסים אליו
ומה עושים עם אותם נוטשי עגלה?אז זה מתחלק לנו ל3 סוגים של מרקטינג לנוטשי עגלה
אימייל מרקטינג:סוג נפוץ שסביר להניח שכולכם עושיםמשתמשים באחד הפלאגינים המוכרים ומייצרים אוטומציה פשוטה שהולכת ככהמייל לאחר חצי שעה ->מייל לאחר יום + קוד קופון ->מייל לאחר יומיים + קוד קופון + לזמן מוגבל ->
פייסבוק + אינסטגרם + GDN רימרקטינג:משהו שסביר להניח שכולנו עושים,מרימים מודעת DPA ורודפים אחרי כל מי שהוסיף לסל ונטשבעיניי זה דבר שהוא גם חובה אבל לא גורע מלעשות בנוסף את הסוג השלישי.
שיחות מכירה:אז הגענו לחלק המעניין!זוכרים את הכותרת המפוצצת ששמתי למעלה?זאתי שבטח גרמה לכם קצת עצבים ולקרוא את הפוסט…
אז באמת במהלך השנים האחרונות בעזרת התוספת של שיחות מכירה לאתרי eCommerce הצלחנו לייצר מיליון ש"ח נוספים לחנויות שלנו ושל הלקוחות שלנו (היו המון אל תתלהבו), אני לא אומר שזאת צריכה להיות האופציה היחידה אבל היא יכולה מאוד להועיל.
קצת נתונים:מהניסיון שלנו יותר מ70% מנוטשי העגלה נטשו בגללבעיות מחיר או חוסר הבנה של פרט (כמו שילוח, איסוף עצמי, פרטים טכניים)
ה30% האחרים נטשו בגלל בעיות טכניות שקורות מידי פעם
לחלק מהלקוחות היה צוות מכירות תותח שהצליח לסגור 1 ל2 מנוטשי העגלהאל תשכחו שהם אנשים שכבר התחילו להכיר אתכם והיו מאוד קרובים לרכישה,מספיק המילה הטוב וקוד הקופון הנכון בשביל שהם ירכשו.
אז איך עושים את זה?הכנתי לכם תסריט שיחה קצר שהיינו משתמשים בו הרבהלנו הוא עבד טוב בישראל, ארה"ב, אנגליה ומזרח אירופה.
בשביל שהכל ילך נקי ולא נצא חופרים עדיף לבוא בגישה של לבדוק אם הייתה בעיה טכנית.
"היי שלומי, מדבר תומר מאתר Yראינו שניסת לרכוש מהאתר שלנו לפני X זמןורציתי לבדוק אם נתקלת בבעיה טכנית מסויימת?"
->
"כן תומר הייתה בעיה טכנית באתר"
פה מגיע הרגע שתבררו מה הבעיה הטכנית תתקנו אותה ותסלקו אותו טלפונית.->"לא תומר, הייתה בעיה אחרת X"לרוב מדובר במחיר.
אבל מה הכיף הגדול?שאנחנו בפאקינג שיחת מכירהשהלקוח יעלה כמה התנגדויות שהוא רוצה אני אפרק אותם אחת אחתאנחנו לא מדברים אליו בדיגיטל שזה חד כיווני, עכשיו אפשר להעלות לו את הכאב ולהציג לו את הפתרונות שלנו.
המלצה נוספת היא תמיד לפנק בקוד קופון נוסףסופר סופר חשוב! 5%-10% ההמלצה שלנו.
ואיך הופכים את זה לסופר אוטומטי?לאחרונה התחלתי לקחת חלק כטסטר בכלי חדש בשלב בטא, אשר מתחבר לחנות שלכם (ישראל בלבד כרגע) ו*מתקשר לבד* ללקוחות *בעברית*, ושואל אותם מדוע עזבו את העגלה נטושה – בינה מלאכותית עם קול אמיתי ולא מוקלט משהו מטורף, ומספר דקות לאחר שנטשו את העגלה!
חוסך מוקדים טלפונים ובינתיים עובד לנו מעולה,ככה שגם אם תבחרו להפוך את זה למכונה משומנת יש פתרונות…
עד כאן,תומר בכר | יועץ שיווק

תוכן נוסף