הצעד הראשון בשיווק דיגיטלי

הצעד הראשון בשיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי הינו שם למגוון תחומים שונים הקיימים בתחום השיווק הדיגיטלי. יש כמה צעדים בסיסים שחשוב שתבינו בשביל שתוכלו להפוך את העסק שלכם למצליח ומשגשג וראשון בתחומו.

הנה 6 צעדים ראשונים בתחום השיווק הדיגיטלי:

  • שלושה דרכים פופולריות לחשיפה – כיום השיווק הדיגיטלי מציע המון כלים חדשים ומאוד ייחודים שבעבר לא היו, אך למעשה חלק נכיר מאסטרטגיות של עולם בשיווק המסורתי עדיין משתלבות בשוק של השיווק החדש. שלושה הדרכים הכי פופולריות לחשיפה שבאמצעותך אנשים נחשפים ליותר ויותר אינפורמציה חדשה הן – אימייל מרקטינג, פרסום ממון או קידום ארגוני בעזרת חיפוש ופרסום ברשתות החברתיות.
  • אימייל מרקטינג – למעשה שיווק באמצעות אימיילים היא הדרך הוותיקה ביותר לפרסום בכל מה שקשור לשיווק דיגיטלי, בניגוד למנועי חיפוש ורשתות חברתיות שפרצו אל התודעה שלנו בשתי העשורים האחרונים. המייל הראשון שנשלח למעשה אי פעם היה בשבת 1971. חברות שונות הבינו די מהר שהאימייל הוא כלי מצוין עבורם להעביר את המסרים על שירותיהם ועל המוצרים שהם מעוניינים למכור ללקוחות פוטנציאלים. לכל עסק שמשווק באמצעות המיילים, יש רשימה תפוצה של מיילים ופריטי של אנשי קשר שהם בעצם לקוחות פוטנציאלים או כאלה שהתעניינו בעבר בעסק, או שהם יכולים להתעניין בעסק בעתיד.

רשימה זו למעש מאפשרת לעסק ליצור קשרים עם הלקוחות באופן מהיר ומתוזמן וכל נוצר ליצור איתם מערכת יחסים שלמה וירטואלית בעזרת המייל. אחת הבעיות המרכזיות שמיילים לא תמיד נתפסים מאוד מעניינים לקרוא, או נשלחים יותר מידי עבורו וזה יכול להיחשב כמטרד ללקוחות פוטנציאלים בעתיד. לכן, מאוד חשוב לכלול את כל פרטי הקשר הרלוונטיים אלינו ולפעול השקיפות מלאה וללא אגרסיביות בתדירות של המיילים ששולחים ללקוחות. חשוב מאוד לתת אופציה בתוך המייל לכפתור הסרה מרשימת תפוצה מובנה בכל אחד ואחד המיילים שמגיעים אל הלקוחות, בכדי לא להגיע לעולם למצב שבו אנחנו מטרידים את הלקוחות הפוטנציאלים.

  • מערכת הפרסום של פייסבוק-  מערכת הפרסום של חברת פייסבוק, היא כלי יעיל וחשוב, שעליכם להכיר, אם אתם מתכוונים לשווק בפלטפורמה דיגיטלית. הדרך הטובה ביותר ללמוד להכיר אותו בצורה עמוקה ביותר וגם להצטרף לקבוצות שונות של העוסקים בנושא, פרסום ברשתות חברתיות ופורומים שונים, שם תוכלו לפתח את קשריכם עם אנשים בתחום ולהיוועץ איתם כאשר תזדקקו לעזרתם.
  • Google Ads – מה זה? ולמה הוא משמש? גוגל אדס, לשעבר גוגל אדוורדס, היא הפלטפורמה לפרסום לפי מילות מפתח, במנוע החיפוש של גוגל. עם פתיחתו של חשבון גוגל אדס, תוכלו לפרסם את המוצר או השירות שלכם הן במנוע החיפוש, כתוצאות שעולות מחיפושים שונים ברשת. בנוסף תוכלו גם לשווק את המוצר / שירות שלכם באמצעות פרסומות ויזואליות בגוגל, שיופיעו באתרים שונים, אשר עובדים בשותפות עם גוגל, כחלק מהרשת הנרחבת של “גוגל אדסנס”, שהיא למעשה שותפות של עסקים רבים עם גוגל, המתירים לגוגל לפרסם בשטחים מסוימים באתרים השונים שברשותם.
  • גוגל אנאליטיקס – Google Analytics 0 זהו כלי עזר חיוני ביותר, המאפשר לנו, המשווקים, לראות נתונים מדויקים המשקפים כמה אנשים נכנסים לאתר שלנו, מתי נמאס להם והם יוצאים, ולנתח בצורה קלה ומהירה את כל התנועה שאנחנו מייצרים, או לא מייצרים.
  • פינגדום Pingdom – לעתים אנו מעוניינים לערוך בדיקות על הקמפיינים שלנו, על הצורה שבה מתפקד האתר שלנו, האם בצורה טובה או לא וצינורות נוספים שאנו אחראיים עליהם. פינגדום היא אפשרות חינמית מעולה בכדי לבדוק מהי המהירות של האתר שלי, כלומר כמה זמן לוקח לטעון אותו כשאני מנסה להיכנס, גם ממקומות שונים בעולם.

נשמע פשוט? אז זהו, שלא ממש. אומנם אלה רק הצעדים הראשונים בתחום, אך תחום הדיגיטלי הינו תחום רחב מאוד ורצוי ומומלץ לקחת קורס בנושא השיווק הדיגיטלי, שיוכל לעזור לכם בצורה הטובה ביותר ולהפוך אתכם למומחים בתחום ולהגיע לתוצאות הרצויות עבורכם. לאחר 6 הפעולות ההתחלתיות שניתנו, יש עולם שלם של שיווק בדיגיטלי כיום וחשוב ללמוד אותו בצורה מקצועית במידה והתחום מעניין אתכם.

תוכן נוסף

חשיבות מדד הLTV
יועץ שיווק

חשיבות מדד הLTV (ערך חיי לקוח)

חשיבות חיי הLTV (ערך לזמן ארוך) של הלקוחות שלנו, ואיך המדד הזה מתקשר ללייצר חברות שעושות מיליונים?   אז הגענו לחמישי ואנחנו בפוסט חדש שבו