כל הסודות שלי לשימור עובדים בחברות

אז מה עדיף צוות מצומצם של יחידת קומנדו או גדוד שלם רגיל?

את השאלה הזאת אני לא שואל סתם ואני רוצה שתענו עליה לאחר שתסיימו לקרוא את כל הפוסט, מבטיח שאני לא אחפור לכם, רק ערך.


אז בחצי שנה האחרונה יצא לנו לחוות את שגעת ה"הייטק" הקמפיינים הראוותנים של חברות ההייטק שרק מנסות לקחת ולצוד טאלנטים והתחרות נהייתה יותר קשה לאחר שגם אם הבאת טאלנט לחברה שלך איך אתה לעזאזל גורם לו להישאר בה ולא לעזוב לאחר חודש?

אז במהלך העבודה שלי לאורך השנים ייעצתי וניהלתי מחלקות בכל מיני חברות, משרדי פרסום, סטארטאפים, חברות לואו טק, מסעדות וכו'

למדתי המון דברים בכל הקשור לניהול הארגון, אבל החלק היותר מעניין הוא שימור העובדים, מה שאנשים לפעמים לא מתרכזים בו אלה רק בשלב של להביא את העובד למקום העבודה
אז בואו נצלצול לטיפים שלי

  1. וויב ארגוני (Organizational Vibe) – הדבר הראשון שאתם צריכים להבין זה בכלל מה הוויב שהארגון שלכם משדר, אני מבין שלחלק זה נשמע קצת מטופש אבל זה חשוב, תנסו לקחת את הVision של המותג שלכם ולשדר אותו

    האם החברה שלכם משדרת לעולם מראה קשוח ומשהו שנותן ביטחון ויציבות? אם ככה כנראה אנשי הארגון יסתובבו עם חליפות

    האם אתם סטארטאפיסטים שמשדרים לעולם קלילות וחדשנות? אז כנראה שהארגון יהיה מורכב מפינות משחקים ובריכות כדורים

    תבינו מה החברה שלכם בכלל משדרת, כי אתם צריכים אנשים שיסתדרו בתוך הארגון בצורה שבאמת נוחה להם.
  2. ערכי מותג (Brand Value) – הערך של המותג שלכם חייב להיות מוצג, ואני לא מדבר לקהל היעד שלכם ולא ללקוחות שלכם אלה גם לעובדים, עובד צריך להרגיש שהוא חלק ממשהו מיוחד

    אם הדבר היחידי שמחזיק אותו במשרה שלו זה כסף, זה עניין של זמן עד שהוא יעזוב, הרי אם העובד כל כך טוב בסוף מישהו יבוא עם הצעה מספיק טובה, ערכי המותג צריכים להיטמע בעובדים

    הם חייבים להבין את הVision של המותג.
  3. קהילה משותפת (Common Community) – בואו נניח שאתם חברת הייטק גדולה עם כ100 עובדים, אין מה לעשות איך שלא תהפכו את זה זה כבר לא רק עבודה, הם מדברים במשרד הם מדסקסים

    אפילו לפעמים מתנהלים רומנים לא עלינו כמו שבבתי ספר נוהגים לנסות לחבר את כולם ביחד כי מה לעשות לא כולם באמת מסתדרים ב100% ולא כולם מתחברים לכולם

    אבל לפחות תנסו ליצור להם קהילה משותפת, בין אם זה קבוצות וואסטאפ אל מחוץ לעבודה / קבוצות פייסבוק פנימיות בחברות הגדולות / אני אישית גם פעם ארגנתי ערב פוקר למחלקת PPC גדולה במותג בריטי 😋

    ובנוסף המון חברות קטנות שוכחות את החוויה של ערבי צוות זה נקודה מאוד חזקה שכדאי להשקיע בה, אולי זה נשמע קצת מטופש אבל בערב צוות אפשר לגבש אנשים שגם לא מסתדרים

    וזה מה שהכי חשוב, כי לפעמיים אדם לא עוזב מקום עבודה בגלל העבודה עצמה אלה בגלל האווירה, יש אשכרה עובדים שיכולים לעזוב בגלל הסביבה שנצורה להם שם….
  4. חלוקת עבודה (Division Work) – כמה פעמיים ראיתי חברות שפשוט עשו שטויות עם הדבר הזה, אני מבין שכמנכ"ל אתה רוצה לעשות את החברה ריווחית וזה בסדר גמור

    אבל תעשו לי טובה, אל תחסכו בכוח אדם במקומות הלא נכונים כמה פעמים יצא לי לראות אנשים שמחפשים טאלנטים שיעשו פשוט הכל! מוציאים לדחוף להם דברים שלדעתי לא צריכים להיות חלק מהעבודה שלהם וזה פוגע.

    חברות שמביאות אנשי מכירות שלפעמיים גם הם "טכנאים טכניים"
    חברות שמביאות אנשי PPC שפתאום הם גם מפתחים
    חברות שמביאות מזכירות שהופכות לנשות מכירה?

    בקיצור הבנתם אותי, פצלו תפקידים והכי חשוב בסעיף הזה זה חלוקת עבודה כל צלע בצוות צריך לדעת בדיוק מה הוא עושה, גם אם זה נשמע מטופש עדיף לזמן את כולם ולעשות מה שנקרא "ברוך הבא כיתה א'"

    כל אחד בתורו יגיד את השם שלו, מה התפקיד שלו ומה הוא עושה בפועל במהלך העבודה. תאמינו לי זה יכול לחסוך הרבה כאבי ראש בעתיד, ופינג פונגים בין אנשים, חייבים סדר וארגון.
  5. היררכייה (Hierarchy) – בוא נניח שחלוקת העבודה מאוד ברורה, החלק השני הוא חילוק התפקידים

    אז מי המפקד שלנו?
    על מי הוא מפקד?
    מה האחריות של כל אחד?
    מי מפקד על המפקד?

    תבינו מה ההיררכייה במותג שלכם ותתחילו לחלק את תפקידי ה"מפקדים" ועל מי הם אחראיים, שכולם יבינו למי הם צריכים לפנות כשמשהו לא עובד ולמי פונים כשצריך פתרון. טריק קטן שלי, לרוב בתרשים הזה הולכים מלמעלה בעלי המניות -> מנכ"ל -> הלאה אני מעדיף להתחיל מהתפקידים הכי תחתונים מעצב גוניור -> מעצב UI/UX -> מנהל פרוייקטים וכו'
  6. זה לא רק הכסף (It's not just the money) – הסעיף הכי חשוב בעייני לאור מה שהלך פה בחצי שנה האחרונה, קדחת ההייטק עדיין נמצאת פה ואני אישית ראיתי איך אצל לקוחות שלי נחטפו עובדים פשוט מחברות אחרות

    ואם תשימו לב "משחקי הכסף" כבר לא תמיד שם, זה התחיל להיות משחקים של כוח, עובד היום לא חושב רק על התלוש שלו אלה גם על המסביב

    בגלל זה אני רוצה שתבינו שזה לא רק הכסף וזה מעבר, אני מחזיר אתכם לסעיפים 1 + 2 שהם הסעיפים הקריטיים בדבר בסופו של יום אתם צריכים לשאול את עצמכם מה אתה נותנים חוץ מכסף, כי בכסף אין מה לעשות יכולים לעקוף אתכם.

    אני לא חושב שכל חברה עכשיו צריכה לשלב בריכת כדורים, אפילו דווקא אני הולך נגד זה, אתם צריכים לראות מה הכלים שאתם יכולים לתת לעובדים שלכם בצורה שהם ירגישו חלק ממכם ועדיין יזכו בדברים שהם לא כסף בתלוש משכורת

    במחלקות השונות שעברתי בין השנים שמתי לב שהדברים הכי קרייטים היום לעובדים שהם מעבר לכסף זה
    – זמן עם הילדים
    – עבודה היברידית
    – גמישות בשעות
    – נוחות במשרד

עד כאן להיום, אני הייתי תומר אתם הייתם אתם ואני עדיין מחכה שתרשמו את דעתכם מה עדיף? צוות קומנדו מצומצם או גדוד של עובדים רגילים

תוכן נוסף

יועץ שיווק

איך מנהלים 2,500,000 דולר חודשי?

איך מנהלים 2,500,000 דולר חודשי? ועוד בתקופת הפרסום הכי קשוחה שיש?   אז החודש קיבלתי לקוח חדש עם תקציב של 2 וחצי מיליון דולר בחודש