חשיבות הקראייטיב

חשיבות הקראייטיב 🧠
אחד הדברים החשובים לפני שרצים להרים קמפיין הוא החשיבה האסטרטגית על הקראייטיב עצמו, מה בעצם אנחנו הולכים להציג ללקוחות שלנו? מה נכתוב בפוסט? מה נכתוב באתר? איך נגרום להם לקנות?
 
אז הנה כמה דגשים חשובים על חשיבות הקראייטיב ואיך עושים את זה בדרך הנכונה:
 
— הרעיון —
הכל מתחיל מהרעיון, מה אנחנו רוצים להציג ללקוח שלנו?
הדבר הראשון שנעשה זה נקח צעד אחורה ונבין את הרעיון הכללי של המוצר כי אנחנו לא מוכרים לבן אדם אייפון חדש, אנחנו מוכרים לבן אדם חווית משתמש יותר טובה, יכולת לדבר יותר זמן בטלפון, נוחות בעבודה, נוחות בחיים ובתכל'ס אנחנו בעצם מוכרים לו הרבה מעבר למוצר עצמו.
זה הדבר הראשון שצריך להבין כשלוקחים מוצר, לאחר שהבנו את הדבר הזה אפשר לעבור לשלב הבא.
 
— הצגת המוצר —
וזה מתחלק לשניים
1 – הקראייטיב הויזואלי
ופה אני מדבר על הדבר שהעין רואה,
בדיגיטל אחד הדברים החשובים זה איכות הקראייטיבים הויזואלים שלכם הרי תחשבו על זה, שאנחנו נכנסים לקנות ארון בחנות ארונות אנחנו יכולים לראות באופן פיזי את הארון, לבדוק אותו מהצדדים וגם לגעת בו ולראות את האיכות.
בדיגיטל זה שונה לחלוטין, אנחנו צריכים להסתמך על כמה תמונות ובמקרה הטוב גם סרטון אם בעל העסק מגדיל ראש…
הקראייטיב הויזואלי הוא זה שיגרום לאנשים לגשת בקמפיין שלכם ביעד והוא דבר חשוב.
מניסיון של מעל מיליון דולר גילנו דווקא שלפעמיים תמונות מוצר פשוטות (במקרה של איקומרס) של מוצר עם רקע לבן עובדות ממש טוב,
ובמקרה של לידים / אפליקציות קראייטיב פשוט + קופי טוב בIMG / Video יעשו את העבודה.
וגם סרטונים עובדים מעולה! אל תשכחו אותם.
 
2 – הקופי הנלווה
כל הקשור לקופי במודעות, בדפי הנחיתה, בניוזליטר וכל טקסט שאמור להניע בן אדם בסופו של דבר ליעד הסופי
זה לא משנה אם זה להשאיר פרטים, לרכוש מוצר או לקבוע פגישה
הקופי הנלווה חייב להיות עם מספר דגשים חשובים:
 
א. טקסט קצר VS טקסט ארוך
זה מאוד תלוי נישה ודפוס בן אדם, אבל לפי הדעה האישית שלנו אנחנו חיים בעידן שהכל הולך פה מהר, אנשים מעבירים בכל שניה אלפי סטורים ומחפשים את הדבר הזה.
קופי טוב צריך בעיניי צריך להיות קצר וקולע, ואני לא מדבר על 10 מילים אני יותר מדבר על זה שלא צריך לחפור יותר מידי על כל נושא
קחו לדוגמא את הפוסטים שלי, הם לא חופרים יותר מידי וגם בכלל לא קצרים, אז זאת הכוונה שלי!
 
ב. הנעה לפעולה אחד הדברים החשובים שלפעמים אנשים שוכחים, אם לקופי שלכם אין שום מטרה אז בסדר תדלגו
אבל אם בסוף המטרה הראשית שלכם היא לדוגמא שבן אדם יקנה את המוצר שלכם אז תניעו אותו לבצע פעולה מסויימת, בין אם זה לשלוח אותו לקנות את המוצר או להכניס אותי לפאנל מסוים.
אבל שלא תעזו לזרוק סתם טקסט בלי להכווין את הבן אדם.
 
ג. להקטין ראש
תמיד תתייחסו לבן אדם שמולכם כיאלו הוא לא יודע כלום, גם אם אתם חושבים שיש ביטוי מקצועי שכל אדם יבין עדיין תנסחו את זה בצורה שגם הבן אדם הכי מפגר עלי אדמות יבין את אותה המילה.
המון פעמיים קופי מתפספס בגלל מילים לא מובנות שבעיננו נראות הגיוניות אבל בעיני האחר לא.
 
עד כאן להיום,
תומר בכר – יועץ שיווק

תוכן נוסף