פסיכולוגיית צרכן – הטעמת מותג

איך הופכים חנות / עסק למותג אמיתי שתקוע לאנשים בראש?
מי שקצת מכיר אותי יודע שמגיל צעיר אני והנפש רבים מידי פעם, אחד מהנושאים שהכי עניינו אותי בעבר וגם היום זה פסיכולוגיה.
 
להבין את הראש של אנשים ומה בעצם הולך להם שם מאחורי הקלעים!
אז מגיל 16 אני חוקר, קורא ומתחיל טיפה להבין את הפסיכולוגיה שמאחורי בני אדם, ואיך זה מתקשר אלינו ולפוסט ערך של היום?
 
אז כמידי שבוע אני משתדל להעלות פוסטים שווים,
והחלטתי שבשבועות הקרובים דווקא אתמקד בצד שמשווקים שוכחים ממנו והוא פסיכולוגיה! נושא כלכך מעניין, כי מהרגע שאתה מצליח להבין אפילו 10% מהראש של הבן אדם שמולך אתה תוכל לעשות פעולות מסויימות שיעלו את הערך שלך / יגרמו לו לקנות ממך ולהיות נאמן למותג.
 
אז בלי הרבה חפירות הפוסט של היום יתמקד בנושא של "הטמעת מותג",
איך בעצם עסק הופך למותג? ואיך אתם תוכלו להפוך את העסק שלכם למותג שמוכר במיליוני דולרים?
 
אז אחד הטריקים הראשונים שמבחינתי הוא סופר חשוב זה
תתחיל למתג את עצמך!

אז מה זה המשפט הזה שזרקתי עליכם עכשיו?
אז בעייני אחד הדברים החשובים שמבדיל עסק רגיל למותג אמיתי
הוא עניין השיח הציבורי על אותו עסק.
 
מבחינתי עסק רגיל הוא סתם עסק שאולי עושה כסף,
אולי טיפה מוכר באזור תחומו וזהו.
 
מה זה מותג מבחינתי?
עסק / חברה / חנות שמדברים עליה בשיח הציבורי!
דיברו עליכם בין חברים? המליצו עליכם בין חברים? רואים אתכם בכל מקום (שלטי חוצות, פרסומות וכו')? הגעתם לתקשורת?
כל עוד השם שלכם / הלוגו שלכם יעלה לאנשים בדיבור או בראש בתדירות גבוה ככה מבחינתי המותג שלכם מתחיל להיכנס לתודעה שלהם.
 
שאלה לי אליכם:
אתם יודעים למה חברת UPS היא חברה כלכך גדולה?
כי תחשבו איזה פאקינג גאוני זה שאתם חברת שליחויות, ואתם דוחפים את הלוגו שלכם על פאקינג כל מקום!
משאיות, רכבים, אופנועים ואפילו מטוסים!
 
כל כלי תחבורה שUPS משתמשת בו ממותג עם הלוגו שלהם
ככה שהסבירות שאני אצא לנסיעה ואתקל ברכב עם הלוגו של UPS היא סבירות מאוד גבוהה, וככל שאני אדם רגיל רואה יותר את הלוגו פסיכולוגית המוח שלי מתחיל לחשוב
 
ואוו הם גדולים, וואו איזה תותחים הם נמצאים בכל מקום.
 
והדבר הזה מוביל לכמה דברים:
 
א – העלאת הערך
ברגע שהמותג משדר לנו שהוא בכל מקום, המוח שלנו ישר מפרש את כחבר'ה מצליחים שעושים מלא כסף -> הרבה כסף = הרבה הצלחה
ומי מאיתנו יתנגד לקנות מחברה מצליחה?
ככה שככל שהערך שלנו עולה בפני אנשים ככה הסבירות לסגירת עסקאות גדלה, כי מספיק שלקוח פוטנציאלי שלנו ישמע מילה טובה מחבר / מכר שלו וזה כבר יעלה את הערך שלנו.
 
ב – שיח ציבורי
זוכרים את הגדילה של גולדה? עד לפני שנתיים שלוש הם היו בעיניי עוד סתם גלידה, ואז הגיעה תקופת הקורונה וכל הסטורי שלי היה מפוצץ בחברה שמצלמים את המותג הזה גולדה עד שהוא נכנס לנו לראש + לשיח הציבורי
אנשים היו כל שנייה מוציאים את השם שלהם מהפה!
 
לסיכום :
מיתוג זה דבר חשוב, תנסו לדאוג שהמיתוג שלכם והשם שלכם יראה בכל מקום וידברו עליו, כמובן לא בשיח שלילי!
תדברו כמו מותג ובסוף תהפכו לאחד כזה 😝
 
* כל המידע שאספתי עם הזמן הוא מידע מניסוי וטעיה של תקציבים גבוהים והבנה בסיסית + מחקרים אקדמיים, אני עדיין לא פסיכולוג 😉

תוכן נוסף

חשיבות מדד הLTV
יועץ שיווק

חשיבות מדד הLTV (ערך חיי לקוח)

חשיבות חיי הLTV (ערך לזמן ארוך) של הלקוחות שלנו, ואיך המדד הזה מתקשר ללייצר חברות שעושות מיליונים?   אז הגענו לחמישי ואנחנו בפוסט חדש שבו