תובנות ממחזורים של מעל 1,000,000 ש"ח בחודש

תובנות ממחזורים של מעל 1,000,000 ש"ח בחודש 🥳
התגעגעתם? כי גם אני
תקופה אחת העמוסות והמטורפות שלי, המון התחלות חדשות ודברים חדשים על הפרק אבל בכל זאת מצאתי זמן בין ההקלטות להרים עוד פוסט מלא בערך בשבילכם.
אז שנעבור לתכל'ס?
1. סיסטם / System
בעיה שרוב העסקים נופלים בה בעיניי, ברגע שאין בסיס טוב ואפיון מסודר לכל התהליכים העסקיים וזה לא משנה אם זה עסק קטן, חברת ענק או מותג eCommerce
כל תהליך בין אם פנים ארגוני או מכירתי צריך להיות מאופיין מהבסיס בשביל להגיע מוכנים לרגע שבו עושים Scale ומרחיבים הכל.
 
מה זה אומר מבחינתכם? אתם צריכים לדאוג שברגע האמת תוכלו לעמוד בעומס הזמנות / לידים עם בסיס איכותי שעובד ויתן לכם מענה גם לרגע שבו תגדלו.
וזה מוביל אותי ל2 הסעיפים הבאים >>
2. אוטומציות
עולם שלם שבעיניי ב2021 הוא MUST בכל עסק לא משנה מה הוא.
תבינו, ברגע שמנהלים חנויות או חברות רציניות ועובדים בסקיילים גבוהים כל תהליך העבודה הופך להיות גדול יותר כמות ההזמנות, כמות השעות, כמות העובדים, כמות הזמן לשירות לקוחות וכו' עולה ועולה… יש משפט יפה שאומר "מה שיכול להיות אוטומטי, שיהיה אוטומטי" כל תהליך שאנחנו יכולים להפוך לאוטומטי אפילו אם זה לדוגמא : שהזמנה במערכת -> תכנס לתוך ממשק ניהול חיצוני בשביל לחסוך זמן למלקטים. אם יש לכם אתר שעושה 2-3 הזמנות ביום אתם בטח אומרים זה שטויות ומה אם הייתי זורק עליכם 200-300 הזמנות ביום? מה אז? כמו שהכפלתם את כמות ההזמנות שלכם עכשיו תכפילו גם את זמן ההתעסקות שלכם, וזה נהיה סזיפי ומטומטמם.
 
3. לוגיסטיקה ושילוחים (סעיף eCommerce)
סעיף שמתאים ליזמי הeCommerce, זה לא כל כך משנה לי אם אתם מנהלים את המלאים בעצמכם או מול ספק לוגיסטיקה חיצוני, חייבת להיות לכם שליטה מהירה על הדברים.
אם אתם או הספק שלכם לא יודע להתמודד עם קצב עבודה גדול, תחליפו את עצמכם או אותו…
כי שוב, לנהל חנות רצינית שמגלגלת סכומים של מיליונים זה לא צחוק זה חברה לכל דבר ואם עובד בארגון זוחל בקצב של צב אז או שתתאימו אותו לזה או שתחליפו אותו.
 
ומה זה אומר? – טכנולוגיות זה חשוב תחפשו ספק / תדאגו לעצמכם לטכנולוגיות ניהול של ברקודים + אוטומציות מפנים האתר לכל הקשור לליקוט – תדאגו לכל המיתוג החיצוני שכמות האריזות תספיק ושהכל יתפקד כשורה – הוצאת משלוחים אחד הדברים החשובים, שלא תעיזו לחפף פה גם פה הכל צריך להיות מהיר ויציב.
 
4. תקציבים ואומץ
חבר'ה מי שמתקמצן לי על 1000 ש"ח לא מתאים לנהל שום עסק בעייני.
צריך פה הרבה אומץ, בשביל צעדים משמעותיים בגדילה שלכם אתם חייבים להקציב תקציב יפה לשיווק ולגדילה העסקית שלכם (מלאים, עובדים).
כמובן שהכל צריך להיות בצורה משוקלת ולא פזיזה, אבל גם לא בקצב איטי כי בזמן שאתם חושבים המתחרים שלכם דואגים לגדול ולהפוך לרשתות 😉
 
5. שיווק ופרסום
אל תתקמצנו בפלטפורמות, תהיו בכל מקום בדיגיטל.
פייסבוק ואינסטגרם? זה נראלכם מספיק ב2021?
אאוטבריין, טאבולה, פייסבוק, גוגל, טיקטוק, GDN, באנרים באתרים, לינקדאין, רדיט, משפיענים ולא חסר עוד איפה.
רק ככה תבנו מותג אמיתי ולא "סתם" חנות פשוטה.
6. חווית משתמש
ואוו כמה טעויות של חבר'ה שלא שמים דגש על חווית המשתמש באתר
לפעמיים אני מתחרפן מזה, אבל הנה הטיפ הכי טוב שלי – תשמרו את זה פשוט
הרבה יזמים שנתקלתי בהם במהלך הייעוצים שלי שמו יותר מידי דגש עיצובי על המותג שלהם ושחכו את חווית המשתמש שפשוט הרסו אותה.
זה מצחיק להגיד אבל יצא לי להתקל פעם באתרים "פח אשפה" מבחינה עיצובית שהמירו באחוזים פסיכיים!
 
Keep It Simple
 
7. שיווק פנימי
אני רואה שמדברים על זה פתאום הרבה לאחרונה, לא יודע מה נזכרתם פתאום אבל ניוזלטר זה משהו שהיה *חובה* תמיד.
בקהילה בארץ פתאום נזכרו בזה, וטוב שכך!
מה בתכל'ס מתקשר לשיווק פנים אתר?
  • פופאפים
  • ניוזלטר
  • נטישות עגלה
  • נטישות תשלום
  • ביקורות + הוכחות חברתיות
 
כל אלה דברים שהם חובה בעייני, ולפעמיים שוכחים לשים עליהם דגש והם משמעותיים מאוד.
ולפעמיים לצאת מהרעיונות הפשוטים ולהוסיף התכתבויות בוואסטאפ, מוקד טלפונים לנוטשי תשלום וכו' זה דברים שמייצרים עוד כסף ששוכב על הרצפה.
 
8. שירות לקוחות
שירות הלקוחות זה דבר קצת טריקי, יש שיגידו שצריך מוקד / צאט בוט / וואסטאפ וזה לא נגמר…
אני יכול שבסקיילים הגבוהים לא יצא לי על מטורפים שנותנים תמיכה בוואסטאפ, כי זה פשוט לא נגמר!
ההמלצה שלי :
  • מענה במייל בלבד
  • מענה טלפוני לדברים דחופים / שיחות מכירה
  • עמודי הסברים : שאלות תשובות החזרות והחלפות זמני משלוחים ברורים
 
אבל בעייני הכלי לא משנה, המתודולוגיה והבסיס {חזרו לסעיף 1} הם מה שיעשו את העבודה.
 
9. מלאים (סעיף eCommerce)
אחד הדברים שתמיד תוקעים יזמי eCommerce זה מלאים קנינו מלאי ב100K מכרנו את כל המלאי ב300K נקי נשאר לנו נגיד 100K אבל מה עכשיו?
בשביל לגדול אנחנו נהיה חייבים להגדיל את המלאי, כמו שהגדלנו את כמות ההזמנות שלנו ואת היעדים הרבעוניים.
ככה שצריך עוד כסף! ופה לרוב כולם נופלים, בתזרים.
אל תפחדו לקחת הלוואות, בלי זה לא תשרדו ולא תגדלו. זה בסדר גמור לקחת הלוואות "מינוף" שבאות לצורך משהו מוחשי שאנחנו יודעים שגם ככה נעיף.
מי שמפחד להגדיל מלאי -> יפחד להגדיל את ההכנסות שלו.
 
10. מוצר אחד -> מוות
מי שרוצה לבנות אתרים עם מוצר אחד מככב שיפרוש כבר מעכשיו,
וזה לא סעיף רק ללקוחות, בכללי עסקים וחברות שבונים על מוצר אחד זאת פשוט טעות.
רוב הכסף שאנחנו מייצרים תמיד יבוא מלקוחות חוזרים,
כי זה הלקוחות הכי חזקים שלנו שמאמינים ומכירים את המוצרים שלנו.
אז סורי…
חנויות של מוצר אחד פשוט לא יחזיקו לטווח הארוך
מי שלא בונה על Sale Up's שיצא מהמשחק הזה.
 
11. שקט נפשי (בונוס)
אני סובל מכמה הפרעות נפשיות, העבודה אמנם היא חלק מהאיזון שלי אבל אל תשכחו שיש חיים בחוץ ושיש כסף גדול -> יש גם עבודה גדולה.
אל תפחדו לקחת "חופש" או רגע לעצמכם, אם אתם מרגישים עומס תקטעו את זה.
כסף בא כסף הולך, נפש אפשר להרוס ב5 דקות ויקח לתקן אותה 20 שנה
במצבי עומס צריך לדעת גם להפסיד כסף בשביל להרוויח את השקט הנפשי הזה.
* זהו סעיף סאחי אבל חשוב.

תוכן נוסף

חשיבות מדד הLTV
יועץ שיווק

חשיבות מדד הLTV (ערך חיי לקוח)

חשיבות חיי הLTV (ערך לזמן ארוך) של הלקוחות שלנו, ואיך המדד הזה מתקשר ללייצר חברות שעושות מיליונים?   אז הגענו לחמישי ואנחנו בפוסט חדש שבו