איך מצליחים לתחזק תקציב של מיליון $ בחודש ?

אז איך מצליחים להחזיק תקציב של מעל מיליון $ בחודש כשאתה לא רובוט?
הפוסט הזה הולך לעסוק בסוגייה של איזון, משהו שאני מרגיש שחסר להמון אנשים בתחום השיווק

בואו נתחיל שנייה בדבר הראשון שמעניין את כולנו, איך מודדים הצלחה?

אחד המדדים המוכרים בעולמות השיווק הוא ROAS – Return Of Ad Spend זאת אומרת החזר על הוצאות פרסום, במילים הכי פשוטות פי כמה הכנסתי על הכסף שהוצאתי.

המדד הכללי יותר שיותר מעניין את העסקים עצמם הינו ROI – Return Of Invesment זאת אומרת החזר על השקעה ובמילים פשוטות פי כמה כסף הכנסתי על ההשקעה הכללית ששמתי.

ומדד העל שלנו הוא KPI – Key Performance Indicator שבו לא ניגע אבל הוא הכי מעניין בתור מנהל שיווק.

אז מה ההגיון של אדם ממוצע אומר, אני רוצה כמה שיותר ROAS / ROI !
הרי כל אדם שפוי רוצה לקבל פי כמה שיותר כסף על כמה שהוא השקיע נכון?

אז בשיחות ייעוץ שמתי לב ליותר ויותר מנהלי שיווק / קמפיינים וכל מי שקשור לתחום השיווק שרוצים להגיע למספר הכי גבוה, כיאלו זה איזה תחרות…

מי שעוקב אחרי רואה שמידי פעם אני מעלה תוצאות שלנו,
מי ששם לב גם רואה שתמיד החזר ההשקעה שלנו סובב סביב 4.5 – 5

עכשיו בתכל'ס זה לא נשמע הרבה,
במיוחד כשהמון אנשים מנסים להתרברב בהחזרי השקעה של 10, 20 ואף יותר
אבל כמובן כולם שוכחים להזכיר שזה בתקציבים קטנים…

אז נגיע לסוגייה שלנו ונשתמש בשני מונחים שלי

נקודה גבוהה + נקודה נמוכה

נקודה גבוהה – החזר ההשקעה האופטימלי שמבחינתנו אנחנו מרוויחים בו המון כסף והוא נראה לנו גם הגיוני להשגה, זאת אומרת הנקודה הזאת תכיל את החזר ההשקעה שאליו אנחנו שואפים בימים הכי טובים.

לדוגמא 8 ROAS הוא החזר השקעה מעולה +++ בשבילי.

נקודה נמוכה – החזר ההשקעה שהוא המינימום עבורנו, זאת אומרת שבו אנחנו לא מרוויחים ולא מפסידים והוא מתאים לימים הגרועים ביותר שלנו.

מה הרבה מאנשי הפרסום והשיווק עושים ?
מתמקדים בלנסות בלהשיג את נקודה הגבוהה, טעות קריטית.

כי בחיים כמו בחיים כל דבר צריך להיות באיזון,
אני רואה יותר מידי חברות וארגונים שהקמפיינים שלהם נראים פצצה
ופתאום בחודש הכל יורד לטמיון והצעקות מתחילות להיזרק לאוויר

ואז מגיעים לניתוח נתונים, ניתוח מסקנות ולפעמיים דברים לא ברורים.

אז מה אנחנו צריכים לעשות שאנחנו מתעסקים בתקציבים הגבוהים?

מכירים את המשפט תשאף לכוכבים מקסימום תיפול לירח?
אז בול ככה, אנחנו צריכים לשאוף לנקודה האמצעית

זאת שנמצאת באמצע של הנקודה הגבוהה והנקודה הנמוכה
זאתי שבמידה ואנחנו מביאים אותה אנחנו נמצאים במצב טוב, ואותה אנחנו נרצה להביא לטווח ארוך.

תוכן נוסף

יועץ שיווק

למה 40,000 עסקים בישראל נסגרים מידי שנה?

למה 40,000 עסקים בישראל נסגרים מידי שנה?התשובה היא די פשוטה,שאין תשובה חד משמעית. אבל במשך השנים נתקלתי ביותר מידי עסקים שלא מיצו את הפוטנציאל שלהם,